Måndag utan ångest


Ja idag är det måndag, dagen efter söndag men också dagen som inleder veckan.
I vanliga fall när det inte är sommarlov hatar jag måndagar, jag får en sån ångest varje söndag eftersom jag vet att det är måndag nästa dag och måndag betyder skola och upp tidigt igen. Måndag betyder också att veckan börjar om och att jag måste vänta 5 dagar på helg. Varje måndag börjar min längtan om. Jag börjar längta efter helgen igen, jag börjar också planera varenda liten detalj. Sen går jag där och längtar och väntar, det blir lixom hopp att fortsätta och orka veckan.
Sen kommer ju den där efterlängtade helgen som jag väntat på hela veckan. Och på söndag blir jag alltid lika besviken att inget blivit som jag planerat. Sen kommer ju den där ångesten igen också. Och sen börjar allt om igen.
Men nu är det sommar och jag slipper söndags ångest och tråkiga måndagar.
Halelujah för sommarlov :)

Min dag
Kl
11.30 vaknade jag av att mobilen ringde, det var pappa som ville att jag skulle ner och göra fika så att familjen snabbt kunde hem och fika och sen åka vidare till ikea för att köpa en ny säng till mig.
Halv vaken och skittrött efter en lång filmnatt med Emma kände jag mig mer eller mindre tvungen att ta mig upp ur sängen och fixa iordning lite bullar.
En liten bulle fick också bli min frukost. Nä nu måste jag verkligen skärpa till mig och bli lite nyttig om jag ska lyckas få min efterlängtade mage.
Efter några timmar framför datorn bestämde jag mig tillslut för att städa iordning på rummet så att den nya sängen skulle kunna få plats.
Jag märkte senare när jag satt ihop sängen att den tog upp nästan mer än halva mitt rum haha. Det är knappt men den får plats iaf :)
6 timmar utan någon mat i magen efter min bull frukost gjorde jag iordning lite pasta med qourn det satt inte helt fel med lite mat i magen.
Självklart har också joakim varit här hela kvällen eller varit och varit han är här ännu, men han sover faktiskt eftersom att han ska upp kl 5 och jobba.
Vi har faktiskt haft det väldigt mysigt idag, vi åkte iväg och köpte chips och kollade på två filmer Solstorm och Arn.

Nu är det snart läggdags för mig om jag ska orka upp tidigt och sola imorn. Måste också tilläga att det är nåt så fruktansvärt varmt i mitt rum så nu måste jag nog sova med fönstret öppet inatt igen. Jag hatar att sova med öppet fönster eftersom så många kryp och myggor kommer in i mitt rum då. Jag hatar också att jag vet att Joakim inte kommer sluta snarka när jag går och lägger mig bredvid honom i sängen. Men jag får hoppas på lite sömn i min nya säng iaf.

tack och hej för mig, sov gott och ha det så bra så länge så skriver jag mer imorn ♥









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0