Världen är orättvis


Jag har suttit och funderat ett tag nu och jag har just kommit fram till hur orättvis världen egentligen är.
Bestämmer Gud hur vi ska leva? Lottar han om vem som ska leva lycklig, rik eller fattig?
Det sägs ju att allt har en mening och jag vill också tro på det, men jag förstår inte meningen med att ett underbart, vackert litet barn ska födas för att leva på gatan.
Födas för att alltid känna hungern skrika inuti magen, för att leta mat i gamla soppor, för att sova direkt på den iskalla hårda marken.
Födas för att sedan dö.
Eller meningen med att leva som sexslav, bli våldtagen hela livet.
Vad är egentligen meningen med att genomlida hela livet med en svår sjukdom?
Vissa lever fint, fint och andra inte, är det så allt är tänkt att det ska vara?
När jag hör orden orättvis värld tänker jag direkt på fattiga och rika. Men det finns så mycket mer än så som är orättvist. Egentligen är allt orättvist.

 

En person som är fattig kan vara jätte lycklig ändå, En rik person kan vara jätte olycklig och en sjuk person kan vara glad, skratta och le även fast omständigheterna ser ut som de gör.
Vissa personer gräver ner sig med sitt klagande och tycker sjukt synd om sig själva medans personer som det i själva verket verkligen är synd om bara håller käften och istället försöker se livet ifrån den ljusa sidan.
Vissa förstår verkligen inte hur bra dem egentligen har det.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0